Menneet äijäpäivät

2016

Vuoden 2016 Äijäpäivää edelsi sateinen sää ja ennusteiden mukaan paljon pahemmaksi ei olisi voinut mennä. Mutta oi sitä riemua, kun sunnuntaina klo 11 aurinko pilkisti pilvien takaa! Paikalla kävi arviolta kuutisensataa vierasta. Rastit olivat suosittuja, vaikka varmasti systeemiä vielä kehitellään ensi vuotta varten.

Kiitos kaikille osallistuneille!

Äijäpäivä 2016 su 4.9.2016

Onko sinulla hyvä ajatus ohjelmaan? Haluatko lahjoittaa aikaa lasten, ja vähän vanhempienkin iloksi? Ota yhteyttä MLL Askolan hallitukseen, jotta pääset mukaan suunnittelutiimiin!

Sähköposti: mllaskola@gmail.com

Facebookissa: www.facebook.com/mllaskola

Pauliina Myllynen, puheenjohtaja, mllaskola@gmail.com, puh. 040 7489 339

Äijäpäivä 8.9.2013

Kolmas Äijäpäivä oli menestys niin sään, kuin vierailijoiden määrän kannalta!  Erilaiset menopelit ja koneet, pomppulinna ja muut aktiviteetit kiinnostivat niin nuoria kuin vanhempiakin äijiä, naisia ja tyttöjä unohtamatta . Yhdessä vapaaehtoisin voimin järjestetty tapahtuma onnistui yli odotusten, ja uutta perinteeksi muodostunutta Äijäpäivää suunnitellaan jo, uusin kujein! Tulethan mukaan myös ensi syksynä?

Äijäpäivä 2013

Äijäpäivä 15.9.2012 klo 10-14

Paikkana Askolan Iso Pirtti ja Kirkonkylän urheilukenttä.

Äijäpäivä tulee nyt toistamiseen pärinän ja paukkeen kera.

2011

Falckin veljekset Niko 5 vuotta (vas.) ja Toni 3 vuotta odottavat Äijä Päivää innolla. – Äijät on sellasia, jotka rakentaa, leikkaa ruohoa ja ajaa traktoreilla, Niko toteaa.

Ennennäkemätöntä äijäilyä Askolassa

Askolassa pärähtää, kun historian ensimmäinen Äijäpäivä polkaistaan käyntiin lauantaina 20.8.2011 klo 10 Askolan Isolla Pirtillä.

Mannerheimin Lastensuojeluliiton Askolan yhdistys haluaa koko perheen tapahtumallaan innostaa erityisesti isiä viettämään hauskaa yhdessäoloa lasten kanssa. Tarjolla on pärinää ja pauketta ”äijä tyyliin”. Kirkonkylän urheilukentän täyttävät erilaiset harrasteautot ja koneet, neppisautoradalla isät pääsevät siirtämään taitojaan nuoremmille ja uskaliaimmille on tarjolla mönkijän kyytiä. Toimintaa on myös luonnonystäville sekä nikkaroinnista kiinnostuneille. Vaikka päivän tarkoituksena on äijäillä, löytyy tekemistä koko perheelle. Äiti-parkki tarjoaa rentoutumishetken äideille. Monipuolista harrasteautokokoelmaa kannattaa tulla katsomaan kauempaakin.

– Onhan naisillakin naistenpäivä, nyt myös miehillä on omansa, yhdistyksen hallituksen jäsen Heidi Ojanen naurahtaa. – Olisi hienoa, jos tapahtumasta kumpuaisi Askolaan myös jatkuvampaa isä – lapsi toimintaa, hän jatkaa.

Äijäpäivä
20.8.2011 klo 10-14